Село не нуди само производ, већ и емоцију

Удружење „Моба“ је у суботу 16.07.2011. организовало међународну радну конференцију под називом „Манифестације – пут ка развоју и препознатљивости руралних региона“. Конференција је одржана у просторијама школе у селу Славковица у оквиру одржавања 39. традиционалне „Косидбe на Рајцу“.
Циљеви конференције су били:
– да се приказом актуелног стања и трендова утврде могућности и правци за даље унапређење сегмената руралног развоја који су комплементарни сеоском туризму (манифестације, локални производи, занати, спортско-рекреативни и културно-историјски садржаји);
– да се размене искуства и препоруке за организовање традиционалних руралних догађаја и њихов директан или индиректан утицај на шири развој сеоских средина у региону;
– да се покрене иницијатива систематског приступа за даљи заједнички рад на организацији манифестација и њиховом повезивању са понудом производа и услуга малих сеоских домаћинстава, а све у циљу унапређења и развоја руралног туризма и препознатљивости региона.
Преко 12 учесника-предавача из 5 земаља (Србија, Црна Гора, Федерација БиХ, Македонија и Швајцарска) говорило је на следеће теме:
- Традиционалне пољопривредне манифестације – утицај на развој руралног туризма;
- Локални производи, активни садржаји у малим сеоским домаћинствима и примена нових технологија – значајан чинилац за унапређење понуде руралног туризма;
- Повезивање манифестација и пратећих активности (лов, риболов, спорт…) и њихов утицај на развој руралног туризма;
- Стари занати и сувенири као проширење понуде у руралном туризму.
У пријатном амбијенту сеоске школе конференцију је пратило преко 50 учесника различитих професионалних оријентација, али са истом искреном љубављу ка селу и традицији.
Програм је био подељен у 3 сесије. Конференцију је отворио председник Управног одбора удружења „Моба“ Миле Гошњић, а присутне су поздравили и председник општине Љиг др Мирослав Максимовић и директор Туристичке организације општине Љиг Владимир Ивановић.
У име организација које су подржале одржавање конференције обратили су се Карло Пушкарица – менаџер Заједничког програма „Одрживи туризам у функцији руралног развоја“, Драган Стефановић (UNDP), Ирена Џимревска (Стална радна група за регионални рурални развој Југоисточне Европе SWG RRD SEE) и др Сузана Ђорђевић Милошевић (FAO).
Драган Сајић и Томас Јакобер (Швајцарска – „3S – System Sofware Support“) су представили концепт „Српске Магазе“ и описали могућности његове реализације и будуће примене.
Друга сесија је била посвећена локалним производима, активним садржајима и примени нових технологија као чиниоцима за унапређење понуде руралног туризма. О томе су, са својих гледишта говорили:
– др Јасна Мастиловић – Институт за прехрамбене технологије ФИНС, Нови Сад – „Потенцијали и путеви развоја Централне Србије кроз рурални туризам и директни маркетинг пољопривредно-прехрамбених и традиционалних производа“;
– Дејан Милосављевић, Дућан „Здраво живо“ – „Вештине израде сувенира као додатни садржај туристичке понуде“
– Емилија Манић и Владимир Манић – „Могућности примене географских информационих система у туризму“;
– Душан Каличанин DIGITAL /PAKOM „Дигитална стратегија сеоског туризма“;
У оквиру 3. сесије о тредиционалним пољопривредним манифестацијама, утицају њиховог повезивања са пратећим активностима на развој руралног туризма говорили су:
– Весна Вандић, директорка ТО Мајданпек (Доњи Милановац) – „Бициклистичка рута „Еуро Вело 6″ у Доњем Подунављу – искуства и пракса“;
– Зорица Велимировић РЦ Вршац – „Дани бербе грожђа у Вршцу“
– Томе Тимов, Федерација фармера Републике Македоније – „Догађаји које подржава Федерација фармера Републике Македоније“;
– Милица Станисављевић – „Долина фест – Први кораци: Потенцијали и самопоштовање (да ли је Нишевац заиста долина мира и љубави“
– Ирена Џимревска, SWG RRD SEE – „Очување културе и традиције – улога Сталне Радне Групе за Регионални Рурални Развој у Југоисточној Европи“.
Катарина Лазић је, као модератор скупа, на крају сумирала водеће идеје изнете током конференције, а које треба да укажу на даље кораке:
– Пут до потенцијала је пут до људи;
– Село не нуди само производ, већ и емоцију уз то;
– Одговорити потребама савременог туристе;
– Нове технологије имају широку примену у туризму, али захтевају адекватне базе података;
– Дигитална стратегија може бити почетни, потребан и довољан услов за промоцију сеоског туризма;
– Осавремењавање употребе производа старог и уметничког занатства и покретање „занатског туризма“;
Сумирајући све препреке на путу развоја села, али не одустајући од јасне намере и жеље за бољитком, заједнички закључак свих учесника, као рецепт за успех, био би: „Стратегија, па реализација“ и „Верујте у себе и то што радите“.
Конференцију су пропратиле екипе ТВ Авала, ГЕМ (Лазаревац) и локалне ТВ Љиг.
Нема коментара
Оставите први коментар